ნამუშევრები

  • სატესტო ნამუშევარი

     

  • სატესტო ნამუშევარი (2)

     

  • სატესტო ნამუშევარი (3)

     

ამბები

სიახლე
ბლოგი
ღონისძიებები
  • #GepraPrediction — What will Happen in PR in 2023 and How to Prepare?
  • #GepraPrediction — What will Happen in PR in 2023 and How to Prepare?

     

    Kakha Maghradze makes predictions for the year 2023 in the field of communication in Georgia and offers a solution to deal with them.

    Crises—Tensions and conflicts are rising around the world. This process will intensify in 2023 due to the war in Ukraine and the new global redistribution. There will be a difficult situation and acute political confrontation in Georgia as well. All this will be transferred between them in the information space, so there will be frequent cases of deliberately negative portrayal of opponents. Added to this are bugs and user dissatisfaction that spread quickly through social networks. Finally, we will get frequent PR crises and reputational problems in various subjects.
     
    Solution — The solution is to develop strategic communication and implement preventive activities. Analysis of potential crises and advanced "mitigation" communication will be most effective.
     
    Political correctness - Information activities and campaigns about or involving women and members of other vulnerable groups, people of different races or ethnicities will be more "spotlighted" by the public, where importance will be given to combating stigmas, stereotypes, and social clichés. Mistakes in this direction can be disastrous not only for small and medium-sized businesses but also for large brands and popular organizations or individuals.
     
    Solution — Specialists involved in the process of communication should delve more deeply into social processes of various directions and should try to understand minorities and vulnerable groups more.
     
    Sincerity - On the one hand, global cataclysms and on the other hand, the openness of the information space, which is connected with the development of technologies, revealed the need for honest, natural, and explanation-oriented communication. The time of manipulation, exaggeration, and presenting people or brands in an overly positive light is gone, and I think this is the most difficult thing for our industry and professionals to accept. A special problem in this regard is the Georgian customer and his request to "come up with something" that will make people fall in love with a product or a politician.
     
    Solution — we will have to explain all of this to the clients that the flattery is no longer appropriate. A rather painful and at the same time interesting process begins.
  • გურჯაანის ღვინის ფესტივალი 2 წლიანი პაუზის შემდეგ ძალიან მასშტაბურად დაბრუნდა
  • გურჯაანის ღვინის ფესტივალი 2 წლიანი პაუზის შემდეგ ძალიან მასშტაბურად დაბრუნდა

     

    „გურჯაანის ღვინის ფესტივალი ორ წლიანი პაუზის შემდეგ ძალიან მასშტაბურად დაბრუნდა. გადავწყვიტეთ, რომ 2022 წლის ფესტივალი ფიროსმანისთვის მიგვეძღვნა, რადგან წელს მისი 160 წლის იუბილეა და შემოქმედების დიდი ნაწილი სწორედ ღვინოს, რთველს და მეღვინეობას მიუძღვნა. შესაბამისად, მთელი კონცეფციაც ფიროსმანის მოტივებზე ავაგეთ“. თაკო ვარამაშვილი გურჯაანის ღვინის ფესტივალის შესახებ გვიყვება.

    გურჯაანის ღვინის ფესტივალი წელს განსაკუთრებული ხალხმრავლობით და მრავალფეროვნებით გამოირჩეოდა. ფესტივალს 300-ზემ მეტი მონაწილე ჰყავდა და დაახლოებით 30 000 სტუმარს ვუმასპინძლეთ.

    ფესტივალის ტერიტორია დავყავით სხვადასხვა სივრცედ: ადგილზე ნახავდით, როგორც მეღვინეობის ისე გასტრონომიულ, სამეწარმეო და საბავშვო სივრცეებს, ყურძნის საწნახელში დაწურვას, თათარას ამოვლებას, კახურ სუფრას და სხვა გასართობ პროგრამებს.

    ბევრი ვიფიქრეთ მუსიკალურ გაფორმებაზე, რადგან გვინდოდა ყველა ტიპის მსმენელისთვის შეგვექმნა შესაბამისი პროგრამა.

    ვფიქრობ, ჩვენ ყველამ ერთად შევძელით და შევასრულეთ, რაც გვქონდა ჩაფიქრებული.

  • ჯეპრას გუნდი IWSC Wine Judging in Georgia-ზე!
  • ჯეპრას გუნდი IWSC Wine Judging in Georgia-ზე!

     

    საქართველომ პირველად უმასპინძლა ღვინის საერთასორისო კონკურსს IWSC (International Wine & Spirits Competition). კონკურსზე დარეგისტრირებული უპრეცენდენტოდ მაღალი რაოდენობის – 487 ქართული ღვინოდან მედალი 288 მათგანს გადაეცა.  16 ოქრო, 63 ვერცხლი და 209 ბრინჯაო! – პირველად ისტორიაში, ქართველმა მწარმოებლებმა საერთაშორისოდ აღიარებული ჯილდო საკუთრ ქვეყანაში მოიპოვეს.

    კონკურსში წარმოდგენილი ღვინის ნიმუშები საერთაშორისო და ადგილობრივმა ჟიურიმ შეაფასა,  რომელსაც ბრიტანელი ღვინის მაგისტრი სარა ებოტი ხელმძღვანელობდა.

    საქართველოში ღვინის საერთაშორისო კონკურსის International Wine & Spirit Competition (IWSC) ოფიციალური პარტნიორი გურჯაანის ღვინის ფესტივალი იყო, ხოლო კონკურსის მხარდამჭერები ღვინის ეროვნული სააგენტო და ღვინის დღეები საქართველოში.

კორპორაციული პასუხისმგებლობა