როდესაც თქვენ (ან თქვენი თანამშრომლები) ფიქრობთ ციფრულ სამყაროში დიდი წარმატების მიღწევაზე, ალბათ პირველ რიგში გეფიქრებათ ტექნოლოგიაზე. დიახ, ის იმდენად სწრაფად ვითარდება, რომ თქვენი ბიზნესი ამ ცვლილებებს მუდმივად უნდა მოერგოს, თუმცა ყველაზე დიდი გამოწვევა არა ტექნოლოგია, არამედ მცოდნე, სტრატეგიულად კომპეტენტური, მოქნილი და გამოცდილი მუშახელის განვითარებაა.
თქვენ გჭირდებათ ადამიანები, რომლებსაც შეუძლიათ დაეუფლონ ხელოვნურ ინტელექტს, გააანალიზონ მონაცემები, გამოიგონონ და გამოიყენონ გადაწყვეტილებები და შეუფერხებლად გადაიტანონ ახალ როლებში. ამავე დროს, მათ უნდა შეინარჩუნონ თავიანთი უნარები მობილური აპლიკაციებითა და ონლაინ თვითნასწავლი კურსებით. იდეები უნდა მოედინებოდეს კომპანიის ყველა კუთხიდან, იქნება ეს სრულ განაკვეთზე მომუშავე მენეჯერებისგან თუ მოწვეული ექსპერტებისგან. როგორც PwC-ის მოხსენებაში, T20 სამიტის შეხვედრაზე (2019 წლის მაისში) აღნიშნულია, სამუშაო ძალის ტრანსფორმაცია ასევე მჭიდროდ არის დაკავშირებული პროდუქტიულობის ზრდასთან, რომელიც საჭიროა როგორც კერძო ბიზნესში, ასევე საჯარო სექტორში.
PwC-ის 22-ე გლობალური აღმასრულებელი დირექტორების გამოკითხვაში, აღმასრულებელი დირექტორის 79% – მა მთელს მსოფლიოში თქვა, რომ ძირითადი უნარების ნაკლებობა საფრთხეს უქმნის მათი ბიზნესის ზრდას. საცალო ვაჭრობას სჭირდებათ ინტერფეისის დიზაინერები, რომლებსაც ესმით მომხმარებლის გამოცდილება. ბანკებსა და სადაზღვევო კომპანიებს ესაჭიროებათ მონაცემთა ვიზუალიზაციის ექსპერტები. ენერგეტიკის სფეროს, საავტომობილო და სამრეწველო კომპანიებს სჭირდებათ გუნდის ლიდერები, რომლებსაც შეუძლიათ მართონ თავსებადი პლატფორმები. თითქმის ყველა ეძებს თანამშრომლებს, რომლებსაც ერთი მხრივ, ეცოდინებათ როგორ იმუშაონ ავტომატიზაციაზე, მონაცემების დამუშავებაზე, შედეგების პროგნოზირებასა და პროცესების გამარტივებაზე და მეორე მხრივ, მათ სჭირდებათ ადამიანები, რომლებსაც მარტივად შეუძლიათ დაეუფლონ ისეთ უნარებს, როგორიცაა გუნდების ეფექტურად მართვა, ნდობის მოპოვება, საერთაშორისო ბაზრებზე მუშაობა და ა.შ.
ბევრი ბიზნეს-ლიდერი აცნობიერებს, რომ მათ არ შეუძლიათ უბრალოდ დაიქირავონ საჭირო სამუშაო ძალა. არ არის საკმარისი პერსპექტიული რეკრუტები და დამატებით უზარმაზარი ხარჯი. ამის ნაცვლად, კომპანიებმა უნდა გააუმჯობესონ, განავითარონ უკვე მომუშავე თანამშრომლები. ეს ნიშნავს ადამიანთა შესაძლებლობებისა და დასაქმების გაფართოებას, ხშირად სწავლისა და ტრენინგის ინსტრუმენტების გამოყენებით. მართალია, კვალიფიკაციის ამაღლება მნიშვნელოვანია, მაგრამ თქვენ ასევე უნდა გადახედოთ სამუშაო პროცესებს. თქვენ უნდა იყოთ უფრო კრეატიული ადამიანების მოძიებაში, მათ შორის პარტნიორების გამოიყენეთ. თქვენ უნდა შეავსოთ თქვენი კომპანია მუდმივი თვითგანახლების შესაძლებლობებით თანამედროვე სწავლის სტრატეგიებისა და ციფრული ტექნოლოგიების მეშვეობით, რათა ახალი ტექნოლოგიების ათვისება მხოლოდ ყოველდღიური ცხოვრების ნაწილი გახდეს.
სამუშაო ძალის ტრანსფორმაცია აერთიანებს ყველა იმ ელემენტს, რომელიც ორიენტირებულია კონკრეტულად თქვენს ორგანიზაციაზე. თქვენს ინიციატივას უშუალოდ უნდა ხელმძღვანელობდნენ აღმასრულებელი დირექტორი და კომპანიის სხვა უმაღლესი ხელმძღვანელები, რადგან თქვენი კომპანიის წარმატება დამოკიდებულია თქვენი ყველა თანამშრომლის შესაძლებლობებსა და ერთგულებაზე. წარმატებული ინიციატივის შემთხვევაში, თქვენ გააკეთებთ იმაზე მეტს, ვიდრე ბიუჯეტის დამტკიცება და ლიდერების პასუხისმგებლობის დაკისრებაა; თქვენ თავად მიიღებთ მონაწილეობას სასწავლო ძალისხმევაში, ჩაერთვებით სხვების სწავლებაში და გამოიყენებთ ამ ტრანსფორმაციას, როგორც ნამდვილ შესაძლებლობას საკუთარი და თქვენი პირდაპირი მოხსენებების უნარების გასაუმჯობესებლად.
იმის გამო, რომ ყველა ორგანიზაციას განსხვავებული გარემოებები, არ არსებობს ერთი რეცეპტი, რომელიც აუცილებლად უნდა დაიცვათ, მაგრამ ერთად, ქვემოთ მოცემული 10 პრინციპი დაგეხმარებათ მოამზადოთ თქვენი კომპანიის ეფექტური სამუშაო ძალა მომავლისთვის, წარმატებისა და განვითარებისათვის.
- ფოკუსი გააკეთეთ რამდენიმე კონკრეტულ ბიზნეს შედეგზე.
სანამ შეძლებთ იმის ახსნას, თუ როგორ უნდა შეიცვალონ თქვენი თანამშრომლები, უნდა იცოდეთ შედეგები, რომლებსაც მათგან ელით. იყენებთ ციფრულ ტექნოლოგიებს თქვენი ძირითადი ბიზნეს მოდელის გასაუმჯობესებლად? გამოაცხადეთ ახალი AI სტრატეგია, განსაზღვრეთ რამდენად გჭირდებათ თქვენი სამუშაო ძალა მის შესასრულებლად… ეძებთ ბაზრის ზრდას ინოვაციების მეშვეობით? გსურთ მეტი მომგებიანობა და პროდუქტიულობა? ან ცდილობთ გახდეთ უფრო ყურადღებიანი მომხმარებლების მიმართ?
თუ ყველა ამ მიზნს დაისახავთ, ვერც ერთს ვერ მიაღწევთ. აირჩიეთ ერთი ან ორი პრიორიტეტი ახლა – ამ სიცხადითა და ფოკუსით, თქვენ შეგიძლიათ განსაზღვროთ, თუ როგორ უნდა შეიცვალოს თქვენი სამუშაო ძალა. მაგალითად, შეიძლება დაგჭირდეთ თანამშრომლები, რომლებიც იმუშავებენ ხელოვნურ ინტელექტზე. ამან შეიძლება, კომპანიაში გამოიწვიოს „ექსპერიმენტების ლაბორატორიის“ შექმნა, სადაც ადამიანები სწავლობენ AI-ზე დაფუძნებული აპლიკაციების შექმნას და გამოცდას, ან შეიძლება დაგჭირდეთ წინა ხაზის თანამშრომლები, რათა უფრო დამაჯერებელი გზით ჩაერთონ მომხმარებლები. ამის შემდეგ შეგიძლიათ, შექმნათ ქოუჩინგის პროგრამები, სხვა ტექნოლოგიები. გამოხატეთ თქვენი ხედვა თამამი, მკაფიო სიტყვებით ყველა შემადგენელისთვის: თანამშრომლებისთვის, აქციონერებისთვის, მომხმარებლებისთვის, მარეგულირებლებისა და მოქალაქეებისთვის. მიეცით თანამშრომლებს, ხედვა იმ საწყის ნაბიჯებზე, რაც მათ შეუძლიათ.
ნუ შეგეშინდებათ როლების რესტრუქტურიზაცია ან გაერთიანება, თუ ეს საჭიროა. ავტომატიზაციის ეფექტის შესწავლისას, PwC-ის ეკონომისტებმა ჯონ ჰოკსვორთმა და იუვალ ფერტიგმა დაასკვნეს, რომ მრავალი როლისთვის, ზოგიერთი ამოცანა გახდება უფრო ღირებული და სხვა, არსებული ამოცანები აღმოიფხვრება. ისეთ სფეროებში, როგორიცაა მშენებლობა და წარმოება, სამუშაო ადგილები შეიძლება იყოს ძალიან განსხვავებულად სტრუქტურირებული. დღევანდელი სპეციალიზებული უნარები, მათ შორის პროგრამირება და ანალიტიკა, შეიძლება გახდეს ისეთივე გავრცელებული ახალ სამყაროში, როგორც ახლა არის ელ-ცხრილებთან ან ტექსტის დამუშავების პროგრამასთან მუშაობა.
ერთმა მსხვილმა ქსელმა, საცალო ვაჭრობაში გაახმოვანა თავისი არჩეული შედეგი: მეტი მყიდველის მოზიდვა აგურის და ნაღმტყორცნების მაღაზიებში, გამოცდილების გაზიარებით ადგილზე და არა მხოლოდ ონლაინ რეჟიმში. მას უკვე ჰქონდა მაღაზია ბევრ ქალაქში და გარეუბნებში. მიზნის მისაღწევად, ის ცდილობდა ხელახლა გამოეგონა მაღაზიაში უკვე არსებული გარემო. მიუხედავად იმისა, რომ მომხმარებლები მას ხშირად ხედავდნენ, როგორც კომფორტის მაღაზიას, ის ისეთივე მისაღები და კომფორტული გახდებოდა, როგორც მაგალითად, ყავის ბარი. აღმასრულებელმა გუნდმა ეს მისწრაფება კონკრეტულ ქმედებებში და შედეგებში გადაიტანა. ისინი დააინსტალირებდნენ ადვილად გამოსაყენებელ და მიმზიდველ ჯიხურებს. გადაწყვიტეს, მაღაზიის დიზაინი, მიუხედავად იმისა, რომ ეფექტური და მდგრადი იქნება მაღაზიის გაქურდვის მიმართ, იქნება უფრო მსუბუქი, ჰაეროვანი და ღია. მენეჯერები განსხვავებულად აფასებდნენ და ასწავლიდნენ თანამშრომლებს, ეხმარებოდნენ მათ ისწავლონ მომხმარებლებთან უფრო მეგობრული და ავთენტური გზით საუბარი. ბიზნესის შედეგის არტიკულაცია დაეხმარა საცალო ვაჭრობის ლიდერებს განემარტათ და მკაფიოდ ეცნოთ თანამშრომლებისთვის, თუ როგორ უნდა შეიცვალოს სამუშაო ძალა. ეს მათ მოახერხეს.
- ემოციური ერთგულების ხელშეწყობა
ამ ტიპის ტრანსფორმაციაში მთელი გულით მონაწილეობის მისაღებად, თანამშრომლებს სჭირდებათ მეტი, ვიდრე სტრატეგიული მიმართულება და წახალისებაა. თქვენ უნდა ისაუბროთ მათ ემოციებზე – განსაკუთრებით მათ ღრმა სურვილზე, დაინახონ კავშირი საკუთარ საქმიანობასა და საწარმოს უფრო დიდ მიზანს შორის.
ჯონ კაცენბახი, PwC-ის Katzenbach Center-ის (ორგანიზაციული კულტურისა და ლიდერობის გლობალური ინსტიტუტის) დამფუძნებელი ვარაუდობს, რომ ბევრი ბიზნეს ლიდერი და მენეჯერი თავს არიდებს უშუალოდ ემოციურ ვალდებულებას, რადგან ძნელია იმის ცოდნა, თუ რას გრძნობენ ადამიანები და განსაკუთრებით რთულია ემოციების მართვა. ასევე, ლიდერების უმეტესობა რაციონალურია, მაგრამ ნებისმიერ ლიდერს შეუძლია, თავისი ტემპერამენტით, ხელი შეუწყოს პოზიტიურ ემოციებს ორგანიზაციის დონეზე.
რა აღელვებს თქვენს თანამშრომლებს? ანაზღაურების გარდა, მუდმივად მოდიან სამსახურში? დიდი ალბათობით, ბევრს სჯერა იმის, რასაც კომპანია წარმოადგენს, იდენტიფიცირებს თავის მისიას და ამაყობს, რომ მისი ნაწილია. შინაური ცხოველების საკვების მწარმოებელში, თანამშრომლები ხედავენ თავიანთ როლს, როგორც – ადამიანების საყვარელი თანამგზავრების ცხოვრების ხარისხის გაუმჯობესებაში წვლილის შემტანები. ფინანსური საკონსულტაციო ფირმაში თანამშრომლებმა იციან, რომ ეხმარებიან ადამიანებს უსაფრთხოდ პენსიაზე გასვლაში. დამაჯერებელი ამბავი კომპანიის წვლილის ღირებულების შესახებ არის ძლიერი საწყისი წერტილი ნებისმიერი ტიპის ემოციური ჩართულობისთვის.
თქვენ ასევე უნდა გესმოდეთ, თუ როგორ შეიძლება გაიზარდოს შიში, შფოთვა და დაღლილობა, როდესაც ადამიანები ვერ გრძნობენ შესაფერის/შესაბამის ჩართულობას. მაშინაც კი, როდესაც ადამიანებს სურთ შეცვალონ რაღაც, თქვენ რისკავთ მათი ენერგიის დაკარგვის გამო, რადგან მათი სამუშაო მოითხოვს ცვლილებას. ამიტომ ბევრი კომპანია მოიცავს მოქნილობისა და კეთილდღეობის პროგრამებს, როგორც მათი გრძელვადიანი სამუშაო ძალის ტრანსფორმაციის ნაწილს.
თუ ლიდერი ხართ, თქვენი პირადი ქცევები კრიტიკულად მნიშვნელოვანია. ჩართეთ HR და სხვა შიდა პროფესიონალები, მაგრამ თქვენ უნდა იყოთ ყველაზე თვალსაჩინო, აყალიბებდით ცვლილებას, იცავთ იმას, და მონაწილეობდეთ მთელი გულით.
აჩვენეთ მათ ერთგულება საკუთარი უნარების შექმნით. Danaher-ში, ერთ-ერთ ყველაზე სტაბილურად წარმატებულ ინდუსტრიულ კომპანიაში, კარგად ინტეგრირებული შენაძენების ხანგრძლივი გამოცდილება, ტოპ 25 ლიდერი (მათ შორის აღმასრულებელი დირექტორი) ყოველწლიურად ორ კვირას ან მეტს ატარებს სიღრმისეული ტრენინგების ხელმძღვანელობით, რომელიც ყოველთვის თვალსაჩინო და ღიაა. ისინი არ იშურებენ ძალისხმევას, გააუმჯობესონ საკუთარი შესაძლებლობები.
- შეიმუშავეთ დამაჯერებელი გამოცდილება
EX დიზაინი მოიცავს ბევრ ფაქტორს. მათ შორისაა დესკტოპის და ტელეფონის აპლიკაციების მომხმარებლის ინტერფეისი; ფიზიკური სამუშაო ადგილი (სივრცეების ხელმისაწვდომობა ერთობლივი მუშაობისთვის და ცალკე კონცენტრირებისთვის); დატვირთვა და მოქნილობა (სამუშაო და ცხოვრების გონივრული ბალანსით); და სწავლისა და განვითარების შესაძლებლობების სპექტრი. კიდევ ერთი ფაქტორია ადამიანების მიმართ დამოკიდებულება, რაც განმტკიცებულია საწარმოს კულტურით და ოპერაციული მიდგომებით. ყველაზე დამაჯერებელი სასწავლო გამოცდილება ინტენსიურად სოციალურია, რომელშიც ჩართულია მცირე ჯგუფები, რომლებიც იკრიბებიან ერთად შესაძლებლობების გასავითარებლად.
გამოიყენეთ გეიფიკაცია, როგორიცაა ონლაინ სიმულაციები და გამოწვევები, რათა ადამიანებს შეეძლოთ მონაწილეობა მიიღონ იმიტირებულ რეალურ სამყაროში ბიზნეს ღონისძიებებში და გაიგონ, თუ რატომ მუშაობდა მათი არჩევანი ან არ მუშაობდა. რაც მთავარია, მოუსმინეთ რას ამბობენ თანამშრომლები ამ სისტემების შემუშავებისას.
ჩვენ შევარჩიეთ „შეთანხმების“ მიდგომა, რომელშიც თანამშრომლებს ნებაყოფლობით ვიწვევთ ახალი უნარების მოსაპოვებლად და არა სავალდებულო შესაბამისობაზე ორიენტირებული ინიციატივით.
- დაიწყეთ ყველაზე დიდი გავლენის როლებით
მიუხედავად იმისა, რომ სამუშაო ძალის ტრანსფორმაცია საბოლოოდ მიაღწევს მთელ ორგანიზაციას, ზოგიერთი ადამიანის როლები და უნარების ნაკრები გადამწყვეტია უმაღლესი პრიორიტეტული ბიზნეს შედეგების დაუყოვნებლივ მისაღწევად. ეს ის ნაწილია, რომელზეც პირველ რიგში უნდა გაამახვილოთ ყურადღება. თქვენს ორგანიზაციაში შეიძლება უკვე მუშაობდნენ გარკვეული უნარების მქონე ადამიანები; თქვენ უნდა იპოვოთ და გადაანაწილოთ ისინი. თქვენ უნდა დაიქირაოთ, ან გააუმჯობესოთ უკვე მომუშავე თანამშრომლები.
ერთ-ერთ სააფთიაქო ქსელს ცოტა ხნის წინ სჭირდებოდა ინვესტიციის ჩადება თავის სამუშაო ძალაში, მაგრამ ჰქონდა შეზღუდული დაფინანსება. მისი ახალი სტრატეგია მოუწოდებდა თანამშრომლებს, რომლებსაც შეეძლოთ მომხმარებელთა უკეთესი გამოცდილების მიწოდება – ძველი პრიორიტეტების შეცვლა, რაც ხაზს უსვამდა ოპერაციულ სრულყოფილებას. მიუხედავად იმისა, რომ მთელ სამუშაო ძალას სჭირდებოდა ადაპტაცია, ორი როლი იყო ყველაზე მნიშვნელოვანი: ფარმაცევტები და მაღაზიის მენეჯერები. ფარმაცევტებს ესაჭიროებოდათ ტრენინგი ახალ სისტემებსა და ოპერაციულ პროცედურებში, მაღაზიის მენეჯერებს, რომლებიც პასუხისმგებელნი იყვნენ თანამშრომლების დაქირავებაზე, ტრენინგსა და მოტივაციაზე, უნდა ესწავლათ, როგორ მოეხდინათ მოდელირება და ესწავლებინათ კლიენტების განსაკუთრებული მომსახურება. ამ ორ არსებით როლზე კონცენტრირებით, აფთიაქების ქსელმა დაინახა ინვესტიციის უფრო ძლიერი, სწრაფი ანაზღაურება, ვიდრე ყველას ერთდროულად გარდაქმნის მცდელობა. ორი წლის განმავლობაში, საცალო ვაჭრობამ დააფიქსირა მომხმარებლის გამოცდილების ქულების მნიშვნელოვანი ზრდა.
- ჯერ შეცვალეთ ქცევა
სამუშაო ძალის ტრანსფორმაციის ნებისმიერი მცდელობამ მკაფიოდ უნდა შეიმუშავოს და დანერგოს ახალი ქცევები.
ქცევის ცვლილების შესაქმნელად საჭიროა აზრი და დრო. მაგალითად, ხელოვნური ინტელექტის ფორმა, რომელსაც შეუძლია წინასწარ განსაზღვროს და თავიდან აიცილოს შესაძლო ავარიები – უნდა ისწავლონ ქარხნის მუშაკებმა. ამრიგად, ქარხნის მუშაკი შეიძლება ჩაერთოს სენსორების დაყენებაში, კომპიუტერული მოდელის შემუშავებაში, რომელიც აცნობიერებს მონაცემებს, ასვე ახსნას საკუთარი დასკვნები მონაცემების შესახებ.
„რასაც ადამიანები აკეთებენ ცვლის იმას, რაც მათ იციან. ამიტომ, სამუშაო ძალის ტრანსფორმაციის ნებისმიერი მცდელობამ მკაფიოდ უნდა შეიმუშავოს და დანერგოს ახალი ქცევები, რასაც უნარები და ცოდნა აუცილებლად მოჰყვება“
ჩადეთ ახალი ქცევები ყოველდღიურ ბიზნეს საქმიანობაში. ვინეი კუტოს, ჯონ პლანსკის და დენიზ კაგლარის წიგნი – „Fit for Growth: A Guide to Strategic Cost Cuttting, Restructuring and Renewal“, აღწერს ჩრდილოეთ ამერიკის ენერგეტიკულ კომპანიას, რომელმაც ეს გააკეთა. ტოპ ლიდერებმა გამოავლინეს ოთხი კრიტიკული ქცევა, რომელიც უნდოდათ დაენერგათ მთელ კომპანიაში. ისინი ავლენდნენ „აზროვნების შესაძლებლობას“ სტრატეგიის განხორციელებისას, ღია იყვნენ ანგარიშვალდებულების დემონსტრირებასს და ზრუნავდნენ თანამშრომლების განუწყვეტლივ განვითარებაზე, კომპანიის საქმიანობაში ზემოჩამოთვლილი ქმედებები მათ ყოველდრიურობად აქციეს.
წარმატებისთვის მოახდინეთ თქვენი სწავლის პერსონალიზაცია, დაარეგულირეთ ტრენინგის ტემპი, პრაქტიკისა და რეფლექსიის ურთიერთქმედება და შედეგების გაზომვა სხვადასხვა როლების, გამოცდილების დონისა და პირადი პრეფერენციების გათვალისწინებით. საშუალო კარიერის ფინანსურ პროფესიონალებს დასჭირდებათ განსხვავებული პროგრამა, ვიდრე საცალო მაღაზიის თანამოაზრეებს ან კორპორატიული მარკეტინგის პერსონალს.
- ხელი შეუწყოს მოქალაქეთა ხელმძღვანელობით ინოვაციას
თქვენს თანამშრომლებს ექნებათ ისეთი შეხედულებები და შესაძლებლობები, რომლებზეც შეიძლება არასოდეს გიფიქრიათ, მაგრამ ამისათვის მათ სჭირდებათ მოწვევა, საუბარი, გამოკითხვა მხარდაჭერა. წაახალისეთ დიდი ძალისხმევა, რათა ხელი შეუწყონ მათ ინვესტიციებს ცვლილებაში. წაახალისეთ ისინი, ექსპერიმენტი ჩაატარონ თავიანთი იდეებით ინოვაციებისა და მუშაობის ახალი გზების შესახებ. ადგილები შეიძლება მოიცავდეს ონლაინ ფორუმებს, იდეების ლაბორატორიებს, სადაც ადამიანები ერთად მუშაობენ პროგრამული უზრუნველყოფის შემუშავებაზე, ან უბრალოდ აქტივობებზე, რომლებსაც თავად თანამშრომლები გვთავაზობენ.
მართეთ და შეინარჩუნეთ ცვლილება
- დაგეგმეთ და იმოგზაურეთ
სამუშაო ძალის ტრანსფორმაცია შეიძლება დასჭირდეს სამი წელი ან მეტი, ეტაპობრივად გავრცელება და ორგანიზაციის შესაძლებლობების განვითარება. ინიციატივა უნდა დაიგეგმოს, მომზადდეს და შესაბამისი რესურსები მოიპოვოს. მიუხედავად იმისა, რომ დრო და ხარჯები შეიძლება რთულად მოგეჩვენოთ, რესურსის გაღება ღირს, განსაკუთრებით თუ მოლოდინებს სათანადოდ მართავთ.
ნუ ეცდებით წინასწარ განჭვრიტოთ ყველაფერი, რაც მოხდება. ნებისმიერი მსგავსი ინიციატივა სავსეა გაურკვევლობით, მაგრამ თქვენ შეგიძლიათ განსაზღვროთ მიმართულება, გამოყოთ პასუხისმგებელი ჯგუფი და შეადგინოთ გეგმა ბ, შემდეგ დააკვირდეთ თუ როგორ გაიზრდება თქვენი ძალისხმევა თანდათანობით მთელ კომპანიაში. თუ ყველაფერს გეგმაზომიერად გაივლით, გექნებათ სწრაფი მოგება და თქვენ სწრაფად დაიწყებთ ინვესტიციის ანაზღაურებას, მაგრამ ნუ მიატოვებთ ტრანსფორმაციას პირველი წლის წარმატების შემდეგ. თავიდანვე მოემზადეთ ინვესტიციისთვის გრძელვადიან წარმატებაში და მიეცით საშუალება, რომ საქმიანობის ყოველი ეტაპი დაეყრდნოს წინა ეტაპის წარმატებას.
- ჩაერთეთ კულტურულ გავლენებში
სამუშაო ძალის ტრანსფორმაცია ყოველთვის მოიცავს კულტურულ ცვლილებებს. Strategy&, PwC-ის სტრატეგიის საკონსულტაციო ჯგუფის, 2200-ზე მეტი აღმასრულებელი და მენეჯერის მიერ ჩატარებული გამოკითხვა ცვლილებების მართვის პროგრამებთან დაკავშირებით, აჩვენებს, რომ კომპანიებს ორჯერ მეტი შანსი ჰქონდათ მდგრადი ცვლილებების განხორციელებისთვის, როდესაც მათ არსებული ტრანსფორმაცია თავიანთ კულტურასთან შესაბამისობაში მოიყვანეს.
კომპანიის კულტურა, როგორც ჯონ რ. კაცენბახმა, ჯეიმს თომასმა და გრეტჩენ ანდერსონმა განსაზღვრეს თავიანთ წიგნში The Critical Few: Energize Your Company’s Culture by Choosing What Really Matters, არის „ქცევის, გრძნობის, აზროვნების თვითშენარჩუნებული ნიმუშები და რწმენა, რომელიც განსაზღვრავს, თუ როგორ კეთდება საქმეები ორგანიზაციაში.” კულტურა ვლინდება ადამიანების ქცევასა და ლაპარაკში. თქვენ ვერ მიაღწევთ წარმატებას, თუ უგულებელყოფთ თქვენი ორგანიზაციის კულტურას და მაინც ვერ შეძლებთ მის ჩამოყალიბებას. თქვენ უნდა იმუშაოთ თქვენს კულტურასთან ისე, როგორც არის და არა ისე, როგორც თქვენ ფიქრობთ, რომ უნდა იყოს.
კულტურული თანხვედრა განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია სამუშაო ძალის ტრანსფორმაციისთვის. თანამშრომლები შეიძლება შეშფოთებულნი იყვნენ თავიანთი საარსებო წყაროებით: მათ შეიძლება იფიქრონ კვალიფიკაციის ამაღლებაზე, როგორც მენეჯმენტის კიდევ ერთ გიჟურ მოდაზე, რომელიც ექვს თვეში პრაქტიკულად მიტოვებული იქნება, მათ შეიძლება არ დაიჯერონ, რომ: – შეუძლიათ ისწავლონ ახალი უნარები საკმარისად კარგად, ან საკმარისად სწრაფად კონკურენციის მიზნით. მათ გარშემო მყოფები შესაძლოა ამ მესიჯს აძლიერებენ მატყუარა კულტურული სიგნალებით, როგორიცაა „ჩვენ არ ვართ საკმარისად კარგი, რომ შევიცვალოთ“. ეს სიგნალები უნდა შეიცვალოს ახალი შეტყობინებებით, როგორიცაა „ჩვენ ვიცით, როგორ განვავითაროთ საჭირო შესაძლებლობები“.
ალბათ ყველაზე მნიშვნელოვანი რესურსი არის თავად ადამიანთა ჯგუფი, რომლებიც ყველაზე მეტად არიან მზად შეცვალონ. კაცენბახი, თომასი და ანდერსონი მათ „ნამდვილ არაფორმალურ ლიდერებს“ უწოდებენ. მათი ნახვა შესაძლებელია იერარქიის ნებისმიერ დონეზე. ეს ადამიანები უკვე იძენენ ახალ უნარებს, იყენებენ მათთვის ხელმისაწვდომ ინსტრუმენტებსა და შესაძლებლობებს და მაგალითით აჩვენებენ სამუშაო ძალის ტრანსფორმაციის ღირებულებას. მათ შეუძლიათ დაგეხმარონ იმის გაგებაში, თუ რას გრძნობენ თანამშრომლები, ისინი გავლენიანნი არიან არა მათი პოზიციის გამო, არამედ მათი შესაძლებლობების, ენერგიისა და ერთგულების გამო. თუ თქვენი სამუშაო ძალის 5 ან 10 პროცენტი მიეკუთვნება ამ კატეგორიას, ეს ალბათ, საკმარისია ცვლილებების შესაქმნელად.
- ჩართეთ ყველა ტრანსფორმაციის პროცესში, გარდა იმ ადამიანებისა, რომელთაც არ სურთ ეს პროცესი
სამუშაო ძალის ნებისმიერი ყოვლისმომცველი ტრანსფორმაცია უნდა იყოს შემუშავებული იმისთვის, რომ მოერგოს ადამიანების მრავალფეროვნებას, სხვადასხვა წარმომავლობისგან. ინკლუზიური ორგანიზაცია არ ნიშნავს მხოლოდ დემოგრაფიულ და იდენტობის ფაქტორებთან (როგორიცაა სქესი, ასაკი, რასა, ეთნიკური და სოციალურ-ეკონომიკური წარმომავლობა, რელიგია და სექსუალური ორიენტაცია) თავიდან აცილებას – ეს ნიშნავს გამოცდილების, პერსპექტივებისა და მიზნების ფართო სპექტრის მიღებას, რაც ადამიანებს მოაქვთ მუშაობის პროცესში. ეს ასევე შეიძლება ნიშნავდეს ჰეტეროგენული სტრუქტურის ჩამოყალიბებას, სრულ განაკვეთზე, ნახევარ განაკვეთზე და კონტრაქტით მომუშავეთა შერევას; დისტანციური თანამშრომლები მთელ მსოფლიოში და სხვა კომპანიების მიერ დასაქმებული პერსონალის აუთსორსინგი – ეს ყველაფერი თქვენი ორგანიზაციის კულტურის ნაწილია. კომპანიები, რომლებიც ცხოვრობენ ინკლუზიის ღირებულებებით, უფრო მეტად აკომპლექტებენ და ინარჩუნებენ მაღალკვალიფიციურ ადამიანებს და სარგებლობენ მათი უნარების სრული შემადგენლობით.
- თვალყური ადევნეთ შედეგებს და აიღეთ კურსი კორექტულობისკენ
როგორც სამუშაო ძალის ტრანსფორმაციის ლიდერი, თქვენ უნდა უზრუნველყოთ, რომ ყველა ძალისხმევა ანაზღაურდება. ამის გაკეთების ორი ძირითადი გზა არსებობს: თვალყური ადევნეთ სამუშაო ძალის ტრანსფორმაციას და ჩაერიეთ საჭიროებისამებრ გეზის გამოსასწორებლად. შედეგების თვალყურის დევნება შეიძლება რთული იყოს სამუშაო ძალის ტრანსფორმაციაში, რადგან ღირებულების განსაზღვრა ზოგჯერ ნამდვილად რთულია და სარგებელი – არამატერიალური.
განათავსეთ „უნარების ინვენტარი“, რომელიც დაგეხმარებათ მუდმივად თვალყური ადევნოთ და გაანალიზოთ თქვენი პროგრესი. ჩვენი კვლევები აჩვენებს, რომ კომპანიების მხოლოდ ერთი მესამედი დღეს იყენებს ნებისმიერი ტიპის ანალიტიკას უნარების პროგნოზირებისა და მონიტორინგისთვის.
თუ თქვენი გაზომვა და თვალყურის დევნება აჩვენებს, რომ ორგანიზაციის ნაწილები არ იღებენ ტრანსფორმაციას, თქვენ უნდა ჩაერიოთ, როგორც ლიდერი. თქვენს ხელთ არსებული მონაცემებით, დაუკავშირდით ბიზნესის ლიდერებს: ჰკითხეთ რა დახმარება სჭირდებათ მათ და მიაწოდეთ იგი, მაგრამ ასევე გააკონტროლეთ მკაცრად, რომ დაიცვან გეგმა და გახადონ ტრანსფორმაციის პროგრესი თქვენი ბიზნეს შეხვედრების ნაწილად.
და ბოლოს,
დღეს ცვლილებები საწარმოებში(სამუშაო ადგილებზე) უფრო ძლიერია, ვიდრე ოდესმე. თითქმის ყველა ორგანიზაციას დასჭირდება თავისი სამუშაო ძალის გარდაქმნა მომდევნო რამდენიმე წლის განმავლობაში. ამ ტიპის ინიციატივა არის დიდი, რთული და შრომატევადი და არავითარ შემთხვევაში არ არის გარანტირებული წარმატება. თქვენ შეიძლება განიხილოთ ვალდებულება, როგორც ტვირთი და არა არჩევანი, მაგრამ თქვენ ასევე შეგიძლიათ დაინახოთ ეს, როგორც დამსაქმებლის მისწრაფებებზე სხვაგვარად ფიქრის შანსი. ადამიანები, რომლებიც მუშაობენ თქვენს საწარმოში, ტრანზაქციაში არიან და თქვენ იხდით მათი გაწეულ(გახარჯული) დროისთვის, თუმცა თქვენი საწარმოს წარმატება დამოკიდებულია მათ ინვესტიციაზე არა მხოლოდ დროის, არამედ მათ შემოქმედებითობაზე და ინტერესზე… სანაცვლოდ, თქვენ შეგიძლიათ მისცეთ მათ შესაძლებლობა, გახდნენ პროფესიონალი – თქვენი და მათი სახელით. როგორც ვნახეთ ჩვენს ბიზნესში, გულწრფელი სამუშაო ძალის ტრანსფორმაციის ინიციატივა ადამიანებს უბიძგებს, რომ უფრო დადებითად აღიქვან თავიანთი კომპანია, სამუშაო და საკუთარი თავი. თუ შეძლებთ სწორ გზაზე ფოკუსირებას, თქვენი ბიზნესი და თქვენი თანამშრომლები კარგად მომზადებული იქნებიან მომავლისთვის.