რას ნიშნავს სტრატეგიული კომუნიკაციის ფორმები – ამ თემაზე „ჯეპრას“ უფროსმა კონსულტანტმა კახა მაღრაძემ ისაუბრა გადაცემაში “FM ქოუჩი”.
რას ნიშნავს სტრატეგიული კომუნიკაცია?
დღეს ეს ტერინი გამოიყენება მიზანმიმართული კომუნიკაციისთვის, ეს არის საზოგადოებასთან ურთიერთობის თანამედროვე ფორმა. ადრე მას ჰიბრიდული ომის საპასუხო ინსტრუმენტის სახე ჰქონდა, ხოლო დღეს უკვე საჯარო კომუნიკაციაში გადმოინაცვლა. სტრატეგიული კომუნიკაციის მიზანია კრიზისების აცილება და სწორი კომუნიკაციის წარმართვა.
სტრატეგიული კომუნიკაცია საქართველოში აქტიურად გამოიყენება საჯარო უწყებებში. ამ კომუნიკაციას აქვს კამპანიური ხასიათი და პრევენციულ ხასიათს ატარებს.
სტრატეგიული კომუნიკაცია გრძელვადიანი უნდა იყოს?
როცა საქმე რეპუტაციას, სამიზნე ჯგუფებთან კომუნიკაციას ეხება, ეს უნდა იყოს გრძელვადიან პერსპექტივაზე გათვლილი. ნებისმიერი პროექტის, რეფორმის დაწყებისას უნდა იყოს განსაზღვრული, თუ რამ შეიძლება შეუშალოს ხელი მის განხორციელებას. ზოგადად პირველი ნაბიჯია საჭიროებების ანალიზი. უნდა შეფასდეს საინფორმაციო სივრცე. ჩატარდეს კვლევები, განხორციელდეს მედიამონიტორინგი.
საჭიროა შუალედური კვლევების ჩატარება, პროცესის გაზომვა, თუ რამდენად სწორი გზით მიდის კომუნიკაცია.
რამდენად მნიშვნელოვანია მედიასთან კომუნიკაცია?
ჯერჯერობით საქართველოში პიარი პოზიტიურ მედია გაშუქებაზე ზრუნვას ნიშნავს, ამას დაემატა სოციალური ქსელები.
რეფორმის განხორცილებისას, მნიშვნელოვანია მედიის როლი და ჩართულობა, რადგან თემა სწორად გაშუქდეს. უმჯობესია მედია წინასწარ იყოს ჩართული პროცესში, მეტიც, მედიასთან ერთად დაიგეგმოს რეფორმის საკიტხები. ასევე მნიშვნელოვანია, რეფორმის მიმართულებით მედიის განთლებაზე გამახვილდეს ყურადღება.